Eerste thuis wedstrijd duo 2

Voor de zoveelste keer, we zijn de tel kwijt, zijn we, weer als duo 2, begonnen aan een nieuw competititeseizoen en nog steeds in de derde klas. Voor degenen die dit nog niet weten we zijn Marco Blom en Wim van Willigen (ik in het vervolg). Ik heb nog wel getwijfeld om door te gaan, mijn leeftijd gaat tellen en het wordt steeds moeilijker singles te winnen, maar Marco wordt steeds sterker en het dubbel draait nog heel behoorlijk. Bovendien hebben we ons in het vorige seizoen gehandhaafd en Marco wilde me best nog een jaar op ‘sleeptouw’ nemen opdat ik als competitiespeler in de derde klasser op mijn 80-ste afscheid zou kunnen nemen (eventueel natuurlijk).

Vorige week begonnen we met een uitwedstrijd in Barendrecht. In een echt koude sporthal met veel herrie speelden we moeizaam. Zoals altijd begin ik, het werd een vijfgamer, maar ik redde het niet. Ook Marco verloor, maar het dubbel wonnen we en na winst van Marco en verlies van mij verloren we met 3-2. Het had beter gekund maar het kwam er niet uit.

In de thuispartij van deze week tegen Gorkum 1 was het juist andersom, we wonnen met 3-2 tegen een sterke tegenstander. Marco blonk uit en won met gevarieerd en sterk spel beide singles en ik speelde voor mijn gevoel niet slecht maar de tegenstanders waren te sterk. In het dubbel deed ik weer goed mee en dit werd dan ook gewonnen. Ook misschien wel mede door onze, bijna vaste, dubbelteller Gerard Heemstra, die prominent aanwezig is en ons min of meer dwingt ons extra in te zetten. Een 3-2 overwinning op een sterke tegenstander. Met goede moed gaan we verder.