2006 – Oostende

TTC Zandvoorde versus “de Rest”

De Belgische kust, veel bezongen door veel beroemde artiesten zoals bijvoorbeeld de groep Spring met “met de trein naar Oostende” was dit jaar het doel van DE vriendschappelijke wedstrijd van het jaar van Combat.
Zeer goed voorbeid met één training achter de rug, een aanmelding op twitter door Robin voor de niet aflatende stroom fans en opgeladen navigatie apparatuur verzamelden wij bij Robin om na een overheerlijke kop koffie of thee naar Bredene te vertrekken.
Ttc Zandvoorde, gevestigd in Zandvoorde een door Oostende geannexeerd dorp, was dit jaar onze gastheer voor de vriendenmatch. Na een zeer enthousiaste telefonische reactie door ( inmiddels oud maar wel ere voorzitter  ) Eric Clovyn hebben Robin en ik de gegevens uitgewisseld die ervoor zouden moeten zorgen dat we ongeveer gelijkwaardig aan de wedstrijd konden beginnen. Een antwoord als “we zijn klaar om jullie een pak rammel te geven “ deed ons echter al het ergste vermoeden.
Na enige moeite lukte het Christian om onderweg de andere auto’s kwijt te raken maar zoals in de meeste verhalen liep ook dit weer goed af. Peter won de navigatiewedstrijd naar Bredene waar de camping was en hopelijk nog steeds is en arriveerde als eerste, Christian als tweede, Gerard G als derde en de motormuizen Marco, Wim van Dijk en Richard verbazingwekkend genoeg als laatste. De 2 trekkershutjes waren beschikbaar voor de oudjes, Nancy, de beide Gerardjes, Robin en Rutger sliepen zo mogelijk nog comfortabeler in de welbekende tentjes.
Na alle voorbereidingen op de camping begonnen we aan het eerste deel van onze fietstocht en na deze, toch tegenvallende eerste etappe van ca. 250 mtr, konden we neerstrijken op het luxe terras van Taverne de Dreve waar ons een waar feestmaal wachtte met ribbetjes, kippetjes, grootse salades en vers gefrituurde frieten, gecombineerd met zachte huisgemaakte mayonaise. Buiten dit culinaire hoogstandje was ook het uitzicht op de overige gasten van een dusdanig niveau dat dit altijd in ons geheugen gegrift zal staan. De term Benidorm Basterds zal inmiddels wel bij de meeste een belletje laten rinkelen alleen was dit een real live soap met een streakende heer van 92+, en volwassen cowboy compleet met holster en pistool, een dame met iets wat ooit een legging is geweest en enkele wandelende reclameborden voor de tandheelkunde in het algemeen. Of bedoelde ik nu uitdagingen voor tandartsen ? ik ben het even kwijt.
Traditiegetrouw loodst Christian ons altijd van de camping naar de club en ook dit jaar ging dit weer feilloos. Na slechts een ¾ uur fietsen van Bredene, via Oostende naar Zandvoorde kwamen we aan bij de accommodatie van de tafeltennisvereniging alwaar we zeer hartelijk onthaald werden door de nieuwe voorzitter Koen Verheyde met een zeer enthousiaste ploeg tafeltennissers en supporters. Na de gebruikelijke voorstelronde en kopje koffie kon men zich verkleden en inspelen in de prima zaal alwaar een heerlijke parketvloer lag waar we de schuld van de latere uitslag niet aan konden geven.
Gaandeweg de avond bleek dat we eigenlijk niet tegen de Belgen opgewassen waren. Deels door de hitte die zich in de loop van de avond in de zaal verzamelde maar ongetwijfeld ook door de te grote druk die wij onszelf hadden opgelegd moesten we het afleggen tegen deze lichting zeer getalenteerde spelers.

Team A: Tim, Bert, Luc en Jan versus Robin, Marco, Rutger en Gerard van D              13-03
Team B: Jaques, Sandy, Kaat en Stefan versus Wim, Ronald, Peter en Nancy              15-01
Team C: Roland, Clive, Chritphe en Emile versus Richard, Gerard G, Cor en Christian 15-01

Nadat iedereen bijgekomen was van het spelen konden we heerlijk douchen en werden er naast de gebruikelijke energiedrankjes door onze gastheren broodjes met kaas, ham en krabsalade geserveerd. Ieder die er niet bij was zal begrijpen dat we geen haast hadden om weg te gaan. Bij de club speelde ook een Nederlander genaamd Sjors en deze bood aan om de tassen bij onze camping af te geven zodat we iets meer bewegingsvrijheid kregen tijdens onze verdere tocht door Vlaanderen Vakantieland. Uiteraard namen we dit aanbod met 2 handen aan en na het bezorgen werden we zelfs nog even gebeld dat alles goed gekomen was. Maar goed aan alles komt een einde zo ook aan deze speelavond. Inmiddels hadden Koen en ik de gebruikelijke shirtruil achter de rug en kregen nog enkele spelers van ons de mooie shirts van Zandvoorde. Na de laatste consumptie klom iedereen weer op zijn stalen ros om onder leiding van Christian naar Oostende te vertrekken. Aangekomen in de Lange Straat in Oostende werd het tijd om een consumptie te nuttigen in een gezellig café waar Urbanus met lang haar achter de draaitafel goede muziek ten gehore bracht. Hierna even naar de dancing Cocoon geweest maar al dit slechte bubbling(?) en de slechte muziek zorgde ervoor dat we snel weer terug waren in het café om naar Urbanus zijn kunsten te luisteren.
Toen deze tent sloot zijn we naar de camping gefietst waar inderdaad de tassen klaar stonden. Iedereen zocht snel zijn bedje op om de volgende morgen weer fris en fruitig op te staan. De verse koffie en één thee van de campingeigenaresse deed iedereen zichtbaar goed en na een wasbeurt stond het strandbezoek op het program. We hebben een lunch genuttigd in een skihut-achtige tent Alaska waar het eten alleen in XL versies werd gepresenteerd. Na deze overdadige lunch heerlijk gerelaxed op het strand waar gevliegerd, getennist, gevoetbald, geslapen en gewandeld werd. Dit uitwaai moment beviel erg goed moet ik zeggen.
Als laatste zijn we terug gegaan naar de camping en splitste de groep zich op zodat een aantal rechtstreeks naar huis konden en een aantal zich opmaakten voor een mosselpannetje in Antwerpen. In Antwerpen heerlijk op de Grote Markt in een stralend zonnetje gegeten waarna ook voor ons de terugreis ging beginnen. Bij Robin het hele spul weer uitgeladen en ieder ging moe maar voldaan zijns weegs.

Kort en goed; weer een goede start van het seizoen om naar terug te kijken en voor de volledigheid nog even de link naar het liedje van Spring.