2018 – Mechelen

Combat zoekt het verder van huis

Bleiswijk – Traditiegetrouw begint het tafeltennisseizoen van Combat Bleiswijk met een vriendschappelijke wedstrijd tegen een onbekende vereniging. Na vorig jaar in het Engelse Brighton geweest te zijn heeft de Bleiswijkse club ditmaal contact weten te leggen met de oudste tafeltennisvereniging van Antwerpen: kttc Salamander uit Mechelen.

Trees Borkus-Henskens

Zestien spelers van Combat verzamelden zich vrijdagmiddag om met drie auto’s en een vrachtauto voor alle fietsen die ook meegingen naar Mechelen te vertrekken. De groep verbleef in hostel De Zandpoortveste en vanaf daar zijn de auto’s blijven staan en ging het gezelschap met de fietsen verder.

Reguliere wedstrijd

Gerard van Dam, mede initiatiefnemer van de jaarlijkse trip, vertelt: “Eerst een gezamenlijk diner in een restaurant in het Vrijbroekpark, waarna de fietstocht door ging naar de vereniging Salamander waar we rond acht uur werden welkom geheten door een zeer enthousiaste voorzitter. Omkleden, inspelen en van start. De teams waren door Salamander ingedeeld en we speelden in de vorm van een reguliere competitiewedstrijd. Naar gelang de avond vorderde werd duidelijk dat Combat dit jaar niet met de beker naar huis ging. We hebben uiteindelijk verloren, maar de sfeer was buitengewoon en mede daardoor was deze vriendschappelijke Interland weer zeer geslaagd. Na afloop de straten van Mechelen nog onveilig gemaakt en door naar het hostel voor de welverdiende nachtrust.” Zaterdag, na een ontbijt, ging de groep door naar Benny’s Supschool waar zeven deelnemers het aandurfden om onder de nieuwsgierige ogen van toeristen die op de bruggen stonden voor de eerste keer te suppen door De Mechelse grachten. “Met een surfplank en een grote peddel op pad is weer andere koek, maar we hebben het gehaald en iedereen is droog terug gekomen. Met deze ervaring in het achterhoofd gaan we in 2019 weer zoeken naar een onbekende vereniging die onze gastheer wil zijn. Wil je meer weten van onze vereniging en onze sport kom dan eens kijken op woensdag of vrijdagavond aan het Kievitspad in Bleiswijk of kijk voor alle activiteiten op www.ttvcombat.nl ”.

De foto’s van het weekend zijn hier te vinden.