Clubkampioenschappen 2017

Op 12 mei 2017 werden de clubkampioenschappen bij Combat weer georganiseerd. Dit jaar had ik de taak op mij genomen om ze te organiseren. Aan het begin van de avond bestond het deelnemers veld uit 22 leden onderverdeelt in 3 poules: A, B en C waarbij de A en B poule nogmaals onderverdeelt werden in 2 poules die later onderling kruisfinales zouden gaan spelen.

In de C poule waren twee nieuwkomers die voor het eerst mee deden met de clubkampioenschappen. Janneke (een van deze twee nieuwkomers) wist het direct spannend te maken en net als Stef alles te winnen tot de laatste wedstrijd die zij tegen elkaar moesten gaan spelen. Deze wedstrijd werd in de C poule dan ook direct beschouwt als de finale waar Stef uiteindelijk met veel tegenstand van Janneke wist te winnen. De eerste winnaar was bekend.

In de twee B poules waren het lange en zware partijen maar na de poule ronde kwamen er twee mooie halve finales. In de eerste halve finale speelde Linda tegen haar teamgenoot Fabian waar ze nipt van won. De andere halve finale werd gespeeld door Ronald en Matthijs waarbij Matthijs aan het langste eind trok. En zo ontstond er een mooie finale tussen Linda en Matthijs, tijdens de eerste twee games ging het redelijk gelijk op en stond er bij aanvang van de 3e game ook een stand van 1-1 op het scorebord. In deze 3e game trok Linda goed door en zag je dat wedstrijd ritme ook belangrijk is in deze sport het werd 2-1 voor Linda. In de 4e game ging Matthijs iets meer risico’s nemen om de achterstand goed te maken maar miste wat punten waardoor er geen 5e game meer aan te pas kwam en Linda het kon afmaken met 11-7 in de 4e game en er een einduitslag was van 3-1 voor Linda. We wisten de tweede winnaar van de avond.

Aan de winnaar van de A poule heb ik gevraagd om een stukje te schrijven van zijn beleving van deze avond, hij branden er op los:
“In de twee A poules was het de taak om 1e of 2e te worden.
Poule 1 was: Gerard, Joost B, Koos en Harmen.
Poule 2: Rutger, Lennard, Marco van Rijn en Wim van Dijk.

In poule 1 wonnen Gerard en Harmen overtuigend de eerste twee partijen.
In de wedstrijd om plek 1 / 2 begon Gerard met overtuigend spel en kwam al snel met 2-0 voor. Harmen wist de derde game uit het vuur te slepen.
De vierde game viel met veel net en rand ballen naar de kant van Harmen. In game 5 mistte Gerard twee cruciale punten en Harmen won vervolgens, eerste plek in de poule.

In poule 2 werden spannende partijen gespeeld. Lennard – Marco was een hoogstaande partij met knappe kopballen van Marco. Uiteindelijk bleek Lennard toch de langste adem te hebben.
Wim van Dijk liet zien dat hij na jaren rust het spelletje zeker niet verleerd is tegen Marco. Toch bleek het ritme van Marco de doorslag te geven.
Rutger was goed op dreef en won van Marco met goed geplaatste spin ballen. Rutger won ook van Wim.
Eerste plaats: Lennard, tweede plaats: Rutger.

De halve finales gingen tussen Rutger en Harmen en tussen Lennard en Gerard.
Harmen kwam vrij snel met 2-0 voor. Daarna pakte Rutger knap een game en Harmen begon ook wat zwakker te spelen. De vierde game was een spannende game en deze won Harmen met 14-12, met als laatste bal een onhoudbare netbal.
Lennard speelde een sterke partij tegen Gerard en liet zien in goede vorm te verkeren. Het werd 3-0 voor Lennard.

In de finale won Harmen overtuigend de eerste game. Daarna werd het een schaakspel. Bij vlagen werden mooie punten gespeeld, toch werden er ook veel tactische ballen gespeeld die voor de toeschouwer wat minder aantrekkelijk waren.
Alle games waren hoog in de cijfers en kwam uit op een vijfde game. Harmen pakte een 5-0 voorsprong. Na het wisselen kwam Lennard terug tot 5-5, spannend. Bij 8-9 mistte Lennard een service en hier kon Harmen van profiteren. Het werd 11-8 in de vijfde game en Harmen verzilverde hiermee de titel Clubkampioen 2017.

Met dank aan Laurens voor de goede organisatie!”

En met dit verslag van Harmen weten wij ook wie de winnaar is van de A poule.
Ik wil iedereen bedanken die deze avond aanwezig was en de winnaars van alle 3 de poules nogmaals feliciteren met hun overwinningen.

Ik verwacht dat iedereen er volgend jaar weer bij is en er een nog grotere opkomst komt.
Bedankt dat ik het mocht organiseren en tot volgend jaar,

Laurens