Open Lansingerland 2023 – verslag

Een prachtige tafeltennisavond bij Combat

Het vierde Open Lansingerland bij tafeltennisvereniging Combat was weer een succes. Op allerlei niveaus werden leuke en spannende potten gespeeld. De deelnemers keken terug op een sportief en gezellig toernooi.
Er waren 36 deelnemers, spelers van Combat en van andere verenigingen. Daarnaast een aantal deelnemers van de Combat bedrijvencompetitie en een groepje spelers die minder ervaring met tafeltennis hadden.
Er werd gestart met 3 groepen op speelsterkte. In de voorronde speelden de spelers 2 games tegen elkaar. Op basis van de uitslagen werd de poulefase ingedeeld.

Groep 1 bestond uit 2 poules. Vincent Blom, de winnaar van de vorige editie, was als groepshoofd uit de voorronde gekomen en in de andere poule was dit Ronald Vijverberg. Vincent speelde soepel en wist in de poule al zijn partijen te winnen. Het bleef tot de laatste partij spannend wie vanuit deze poule samen met Vincent naar de halve finales zou kunnen. Gert van Tilborg en Combat speler Joost Braun speelden om de tweede plaats in de poule. Gert werd uiteindelijk de nummer twee.

In poule 2, van groep 1, werd het nog spannender. Ronald, Ron Vollebregt en Kelvin Heemstra streden om de 2 andere halve finaleplaatsen. Ze wonnen allemaal één onderling potje. Omdat Kelvin de meeste games won, plaatste hij zich als nummer één en Ronald werd nummer twee.
Dat betekende een halve finale tussen Vincent en Ronald. Het was een goede pot, met veel mooie rally’s. Vincent won met 3-0 in games. In de andere halve finale was Kelvin te sterk voor Gert. Gert had te weinig verweer tegen de harde slagen van Kelvin.
In de finale lukte het Kelvin niet om goed in zijn aanvalsspel te komen. De druk van Vincent was te groot. Vincent wist met een 3-0 overwinning zijn titel te prolongeren.

Groep 2 bestond uit 3 poules. Levent Akkaya was vanuit de voorronde onverwacht vanuit groep 1 in groep 2 gekomen. In zijn poule liet hij merken nu ook voor de titel in groep 2 te gaan en hij won al zijn partijen. Marianne van Duijvenbode kwam ook in de halve finale net als Combat spelers Linda Duhen en Hans van der Vorm (als beste nummer 2). Levent en Marianne wisten ook hun volgende partij te winnen en speelden daarom de finale. Marianne wist met haar sterke contra slagen de eerste games te winnen. Levent liet zich niet kennen en kwam goed terug in de wedstrijd. Na de derde game gewonnen te hebben, wist hij de vierde game te winnen met 11-9. Een vijfde en beslissende game volgde. De spanning was te snijden. Levent kwam voor met 8-5 met een paar prachtige backhand slagen. Marianne bleef bij de les en kwam weer terug. Na 10-10 ging het over en weer en uiteindelijk wist Marianne met 15-13 te winnen.

In groep 3 wist Combat speler Jillet van Heijningen tot de halve finale te komen samen met de bedrijvencompetitie spelers Tim Visser, Kasia Wesolowska en Mark Schmeitz. Kasia en Mark kwamen in de finale. Het eerste punt van de finale was gelijk een fantastisch punt voor Kasia. Daarna nam Mark echter al snel stevig het heft in handen en wist in 3 games te winnen.
Hierna volgde nog de prijsuitreiking, waarbij alle finalisten een prijs kregen. En het bleef nog een lange tijd gezellig in de kantine van Combat.
RTV Lansingerland was de eerste helft van de avond ook aanwezig en heeft opnames gemaakt en interviews afgenomen. Een link naar de uitzending zal op onze website (www.ttvcombat.nl) worden geplaatst, als deze beschikbaar is. Ook de foto’s staan op de website.

Als je zin hebt om een keer te komen spelen dan kan je vrijblijvend langskomen. Wij zijn geopend op de woensdag- en vrijdagavond vanaf 19:30 uur.

De foto’s zijn hier te bekijken.

Stukje in de Heraut is hier te bekijken.