2011 – Bleiswijk

Tafeltennis in den Vreemde………

Na het succes van de afgelopen jaren met de vriendschappelijke wedstrijden die gespeeld zijn in Nederland en België is voor de zomerstop en reünie-achtig toernooi georganiseerd waarbij alle deelnemende verenigingen van de voorgaande edities waren uitgenodigd om in ons pittoreske Bleiswijk mee te doen aan  “Combat on Tournament” . Van de verenigingen waar we gespeeld hebben zijn uiteindelijk 2 verenigingen uit België gekomen, t.w. ttv Meteor uit Bree en ttc Zandvoorde uit Zandvoorde. Totaal 9 deelnemers van deze verenigingen konden wij verwelkomen in Bleiswijk. Slaapplaatsen en ontbijt waren geregeld bij het Racketcenter in Bleiswijk en na de ontvangst met koffie werden eerst de tent(en) opgezet en de slaapplaatsen klaar gemaakt. De regen gooide wel wat roet in het eten maar de stemming was er zeker niet minder om. De toernooi leiding had intussen de indeling gemaakt van de totaal ca. 25 deelnemers en deze werd bekend  gemaakt. De klik van de andere jaren bleek nog niet vergeten te zijn en ook nu werd er, buiten het goede spel van de avond, zeer veel plezier beleefd. Rond 20.00 uur was het actieve deel van het toernooi achter de rug en werden de prijzen uitgereikt. De uiteindelijke winnaar van de A-poule en dus de sterkste speler van de dag bleek Koen Coolen, wonend te Reppel en spelend te Bree. De toernooileiding had verschillende sponsoren bereid gevonden om een bijdrage voor dit toernooi ter beschikking te stellen met als tegenprestatie de naamsvermelding op het unieke tafeltennisshirt van deze dag. Na de prijsuitreiking kregen alle tegenstanders van Combat één van deze shirts om zodoende de faam van de sponsoren verder te verspreiden. Na deze prijsuitreiking  waren de barbecues warm gestookt en lagen de diverse spiesjes en stukken vlees, verzorgd door slagerij de With, klaar om te verorberen. Onze huischef en kok Jaap Haagsma controleerde op de zijn bekende grondige wijze of de kip niet meer kakelde, de varkens niet meer knorden en gaf vervolgens alles vrij voor consumptie. Bakker Ammerlaan had alle brood en aanverwante artikelen geschonken en ons aller Wim van Willigen had zich met zijn Bep gebogen over de salades. Uiteraard alle sponsoren en helpende handen bedankt. Zonder jullie zijn dit soort zaken lastig te organiseren. Dat tafeltennissen hongerig maakt wisten we natuurlijk doordat er ´s nachts nog wel eens over shoarma gesproken en ge-SMSt? wordt maar dat alles schoon op zou gaan dat was een compliment voor diegene die de etenswaren hadden verzorgd. De winner Koen bezorgde ons echter een de ja vu gevoel toen er ineens een Hans Klok achtig koffertje gepakt werd. 2 mogelijkheden+ of we hadden een terrorist in ons midden met alle gevolgen van dien of…mogelijkheid 2 er stond iets leuks op stapel. Gelukkig bleek het tweede het geval. Na Vincent de Beer die ons bij Pallet Houthalen verraste met diverse goocheltrucs nam nu Koen het voortouw en verraste hij vriend en vijand met allerlei kaarttrucks en anders toverkunsten. In de late uurtjes werd de dag beëindigd en Hetty was bereid gevonden om de gasten terug te brengen naar de slaapplaatsen. Het feit dat ons nieuwbakken lid Koos ook geen vervoer kon vinden werd en passant ook door Hetty opgelost. ’s Morgens weer om 9.00 uur bij het Racketcenter om het ontbijt te begeleiden en we hoorden dat de gasten nog even op het terras onder een parasol ( nu even paraplu) in de stromende regen de flessen pro secco hadden leeggemaakt. Na dit ontbijt hebben we afscheid genomen en restte ons nog de schoonmaak van de kantine. Ook dit werd lachend gedaan want na zo’n geslaagd toernooi doe je dit soort zaken er gewoon fluitend bij. In de latere contacten werden we nogmaals bedankt als vereniging voor de gastvrijheid en de goede zorgen en hoopte men dat we elkaar nog vaker tegen zullen komen in Nederland of België.

Dit laatste zinnetje is een bruggetje naar volgend jaar 2012. We proberen altijd een goede, gezellige en betaalbare locatie te vinden om met elkaar te gaan tafeltennissen. Dit is tot op heden eigenlijk, met dank aan onze tegenstanders gelukt maar……………………………….. Er is eens besloten dat we de mogelijk bieden om per maand € 10.00 te sparen voor een uitje wat iets verder zou zijn van de BeNeLux. Dit sparen doen een aantal deelnemers al een paar jaar. Aan de bar werd vaak gesproken over de Nederlandse Antillen, toch weer Spanje of het Europese tafeltennisland Zweden. Voor deze groep mensen, die een verder weg willen, zou er wel eens een unieke mogelijkheid aan kunnen komen. Tijdens één van de vele netwerkbijeenkomsten die ik de laatste tijd bezoek bleek Enjoy en Deploy een rol te spelen. Eigenaar Ruud van Graafeiland, sponsor van Taverzo 1 ( eredivisie ) zorgde voor een demonstratie van een Chinese speler Zeng Cheng en al doende kwam ik ook in beeld om even te spelen. De avond duurde lang en gaandeweg kwam ik in gesprek met Fons Lamboo, werkzaam in China en weer over in Nederland voor een soort handelsmissie voor de gemeente Zoetermeer. Na een aantal drankjes met Fons te hebben genuttigd ging het gesprek uiteraard over China en tafeltennis. Ik besprak onze altijd gezellige uitjes en Fons gaf aan dat als wij in China wilde spelen ik maar even moest bellen. Bellen was al genoeg en hij zou tegenstanders regelen. Jullie begrijpen dat dit iets is wat ik wilde onthouden en warm houden dus ’s nachts Fons maar even naar huis gebracht in Leiden. Dit soort contacten moet je tenslotte warm houden. Dus beste mensen…… als de storm kraambezoekjes bij de dochter van Nancy en Stefan, Floor, geluwd is en men verzameld zich weer eens aan de bar; dan moeten we dit maar eens bespreken. Hetty wilde wel mee dus er is een basis…….

Tot snel aan de bar

Namens de Combat on Tournament  Regelneven