2014 – Eeklo

Tafeltennisuitje 2014 Eeklo België

Een mooier moment is er natuurlijk niet om een stukje te schrijven voor het clubblad. Net thuis en nog de indrukken verwerken van deze trip. De door, hoofdzakelijk Peter, gemaakte foto’s verzenden via We Transfer naar onze Belgische vrienden en Harmen voor de site en nu dus zitten voor het stukje in het clubblad.
Vrijdagmiddag traditiegetrouw weer verzameld in Bleiswijk met de bijbehorende fietsen en het gebruikelijke bakje koffie en/of thee waarna de fietsen door Christiaan vakkundig op zijn aanhanger werden geladen. Rond 13.45 uur vertrok de colonne van dertien mannen en 4 auto’s richting Meldegem alwaar de jeugdherberg, dit maal de slaapgelegenheid, gevestigd was. We zouden daar eerst naar toe gaan en vervolgens ergens gaan eten maar nu bleek dat er nog tijd was om de lokale horeca van Maldegem nog even te verkennen. Het terras van de De Filosoof was dit maal de uitverkoren plaats om de tactieken die wij die avond zouden gaan spelen door te nemen.
Nadat we compleet waren, Stef reed voor Pim en Laurens die door slecht geplande schooltijden niet gelijk konden vertrekken, nuttigden we nog één Jupiler en vertrokken we naar Het Krokantje alwaar de mee denkende kastelein van De Filosoof 13 plaatsen op het terras voor ons had gereserveerd. Na een heerlijke maaltijd van kippetjes en vlees spiesjes gingen we op de fiets richting Eeklo.
We waren helaas iets verlaat en onze gastheren hadden al naar ons gezocht met de auto. Gelukkig niet nodig want na een fietstochtje van ca. 20 minuten en een stukje tuin van een prachtige Belgische woning kwamen we aan bij de tot tafeltennishal verbouwde pattatten en ajuien hal in Eeklo.
Na een zeer vriendelijke ontvangst door voorzitter Filip Depoortere, tevens tegenstander van het eerste en Martin Oosterlinck contactpersoon van het eerste uur en tegenstander van het derde, werden de gelegenheidsshirts weer uitgedeeld en kregen wij het felbegeerde shirt van de ttc Eikenlo wat natuurlijk een mooi plaatsje krijgt in ons lokaal, onze kantine.
De avond verliep zoals meer van deze vriendschappelijk wedstrijden; er werd goed tot zeer goed gespeeld en ook gewonnen maar helaas werd er alleen meer door onze Belgische vrinden gewonnen dan door ons. 4 teams, 1 van en 3 van 3 man hebben tot met uiterste gestreden maar we gingen niet met de beker naar huis. Echter zoals bij alle wedstrijden is er ook nog een zogenaamde derde helft en daar zijn we toch zeker voor het gelijk spel gegaan. Toen na de match de buikjes gingen rommelen en er bij ons stemmen op gingen om een broodje te gaan halen werden we ineens verrast door onze gastheren met een complete broodmaaltijd met diverse soorten brood en vleeswaren als hesp (ham) salami, gebraden gehakt maar ook bv kaas. Het werd even wat stiller in de kantine want als de katten muizen dan mauwen ze tenslotte niet!! Christiaan had inmiddels de muziek installtie gevonden en voorzag het rond hupsende publiek van enkele gouwe ouwe.
Rond 02.30 uur vertrokken we toch want aan alles komt een einde, echter nog niet aan de avond. Weer bleek dat sporten energie oplevert want na het fietsen werd het plan geopperd om nog even na te gaan of er iets open was in Maldegem en…ja hoor Club Luxx bleek nog open te zijn er daar konden we nog even een consumptie nuttigen.
Ook daar kwam een einde aan maar er lag nogmaals een valkuil op de loer zodat we nog niet aan slapen toe kwamen. Op het centrale plein van Maldegem bevond zicht een frietkot met onder andere wereldberoemde friet met stoofvlees en ja, als je er toch bent. Dus uiteindelijk hadden we rond 05.30 uur alle hindernissen geslecht en konden we eindelijk gaan slapen.
’s Morgen bleek dat het wel voordelig was dat we niet zo veel hadden gedronken want het ontbijt was tussen 08.00 en 9.00 uur. Even wennen voor sommigen maar deze Nederlandse bikkels lieten zich niet uit het veld slaan en na een heerlijk kopje koffie en wat brood of yoghurt werden de fietsen weer opgeladen en waren we klaar om te vertrekken.
Onderweg nog even een lunch genomen bij de grens en rond 13.30 uur arriveerde Chris weer met de aanhangwagen in Bleiswijk alwaar iedereen nog kort de avond evalueerde en toch nog even ging pitten. Kort en goed, het was een puike vriendschappelijk wedstrijd bij een zeer gastvrije vereniging en er zijn pittige potjes gespeeld. Dank aan Chris voor het regelen en rijden met de aanhanger, Robin voor het regelen van de shirts voor deze gelegenheid, de sponsoren Oord Assurantiën, Van Rijn Facilitaire Dienstverlening, Adfidi, Mydatafactory en Van der Linde Interieur voor de bijdrage in de kosten van de shirts,  competitie shirtsponsor Snijders & van Daalen voor de bijdrage voor dit uitje naar ttc Eikenlo en niet in het minst de leden van ttc Eikenlo!! Voor een impressie, er staan op de site www.kttceikenlo.be afbeeldingen die de  Belgen hebben gemaakt en Harmen zal alle foto’s proberen snel op onze site te krijgen. Op naar het uitje van 2015. Dan valt de vakantie voor ons weer vroeg en zal het uitje onder voorbehoud de op één na of de laatste week van augustus zijn.

Zet het alvast in jullie agenda !!
Gerard