Verslag Bedrijventoernooien 2022

Prachtige Combat bedrijventoernooien

Twee weken op rij is bij tafeltennisvereniging Combat een bedrijventoernooi gehouden. Door de grote belangstelling paste het niet in één avond. Mooi om te zien dat er ook veel bedrijven zijn waar in pauzes wordt getafeltennist. Via dit toernooi kunnen deze spelers ook de batjes kruisen met andere spelers. Ook waren er deelnemers die ongeveer nooit tafeltennissen en zo kennis konden maken met deze mooie sport.
Op 17 juni was de eerste avond. Met bijna 70 deelnemers van 12 verschillende organisaties was er een megavolle, en zeer gezellige avond. Dit was de avond dat er ook een groepje competitiespelende tafeltennissers meededen. Deze spelers speelden de eerste ronde in aparte poules aangevuld met een aantal betere ‘niet tafeltennissers’. De rest van de deelnemers speelden in groepjes tegen elkaar.
Aan de hand van deze eerste ronde werd de sterkte van de spelers bepaald. Hierna gingen we verder in een A poule met de tafeltennissers en een B en C poule.
Via poulewedstrijden werd duidelijk wie doorstroomden naar de halve finale (voor poule A) en kwartfinale (voor poule B en C). In poule C ging de finale tussen Menno Dijkstra van Koppert en Remco van Bennekom van De Talentjes (een vriendengroep). Menno wist deze wedstrijd en daarmee poule C te winnen.
In poule B ging de finale tussen Jinte van Pijnaken van bakkerij Ammerlaan en Jay Weber van Vonders. Vonders was de winnaar van het laatste bedrijventoernooi, in 2019, en verdedigde daarmee de wisselbeker. Met knap spel wist Jay, Jinte in twee games te verslaan.
In poule A werd best of 5 gespeeld. Harmen van Rossum van Promax nam het op tegen Ron Vollebregt van De Bruijn kas 5. Het werd een mooie pot tussen 2 3 de divisiespelers. Ron won vrij makkelijk de eerste game. Hierna vocht Harmen zich terug in de wedstrijd door game 2 te pakken.
Ron nam daarna het heft weer in handen. In de vierde game ging het erg gelijk op. Het werd 10-10, waarna Ron doorpakte en de wedstrijd won.
De wisselbeker ging naar Promax, waarmee hun naam nu voor de tweede keer op de beker komt te
staan. In het bedrijvenklassement volgden Koppert en Vonders.
Op 24 juni was er een gezellig volle zaal. Ruim 40 deelnemers vanuit 4 bedrijven. We speelden hetzelfde systeem als de eerste avond, maar nu met twee poules. De finale van poule B werd een Thermo Fisher aangelegenheid. Loreta Prapieste kwam tot haar eigen verbazing tot in de finale en speelde tegen Ben Cornelisse. Ondanks goede tegenstand van Loreta had Ben het heft stevig in handen. Bij het vierde matchpoint was het raak en daarmee won Ben poule B.
In poule A ging de strijd tussen Michell van Foam Studio en Cors Hoogendoorn van Trimble. De eerste game was voor Mitchell. Daarna wist Cors de aanval van Mitchell steeds beter te ontregelen en won Cors 3 games op rij. Ook de beker voor de avond ging naar Trimble.
Het was mooi dat er na 3 jaar weer een bedrijventoernooi georganiseerd kon worden. Gezien de grote opkomst en het enthousiasme gedurende de avonden vraagt dit zeker om een vervolg.

Foto’s zijn hier te bekijken.